BYEBYE

Hej på er alla fina.

Jag är hemma från Sydafrika och Swaziland och har haft en så galet bra resa. Tusen minnen, nya vänner och en stor insikt om hur många i vår värld lever har jag kommit hem med. Två tredjedelar av Kapstadens befolkning bor i kåkstäder. Alltså i plåtskjul eller kanske till och med små hus av papperskartonger. Vi var på ett hem för kroniskt sjuka barn. Små bebisar på bara några månader som är smittade med HIV och barn med cancer. Det gjorde ont i hjärtat och jag som länge velat volontärarbeta bestämde mig där och då att det ska bli av. Kanske till och med på just det hemmet.

Men just nu, här hemma, händer det inte något speciellt intressant. Jag umgås med vänner, tränar och letar jobb. Har fått jobb som dagisvikarie men än så länge inga timmar. Nästa måndag kommer Marly och Fabi hit på besök och det ska bli så himla kul. Men vad jag ville säga är att jag inte kommer fortsätta blogga nu. Kanske senare någon gång. Åtiminstone när jag åker iväg som volontär, men troligtvis tidigare. Inte just nu i alla fall.

Bilder från Sydafrika finns på min facebook.

PUSS & HEJDÅ :)

Lämna en kommentar

Under Jessica

Lämna en kommentar