CAPE TOWN

Sydafrika ar det absolut mest fantastiska land jag nagonsin varit i. Har det sa sjukt jakla bra! Igar kom vi till Kapstaden, och inledde alltsa den sista delen av var resa.. Sa hejda till guide och busschaffor och har nu nagra dagar att spendera som vi vill har i Cape Town. Det ar ratt skont vader. Atminstone under 40…. Ganska kul hur man en dag kan definiera varmt vader som kanske .. 27 och sen nasta dag insa att 27 ar ganska mycket skonare an 39. Idag var vi uppe pa Table Mountain och kollade utsikten och sadar och sen har vi strosat runder i city. Fick mig ett par solglasogon och nya converse. Allt var frid och frojd till en kille forsokte rana mamma och ta hennes guldhalsband – nar det satt pa henne!!! Som tur var lyckades han inte, men vi blev lite skakiga. Javla unge skrek mamma, haha.

Igarkvall var det fest! ”Var ar festen??? CAPE TOWN!” Sara och jag umgas med fem killar fran Goteborg och en tjej fran Pitea. Himla harligt gang!! Och foraldrarna umgas och festar ratt bra de med. Andreas, Philip och Olof har fatt ett stort penthouse pa det har hotellet med tva vaningar och stora panoramafonster sa dar var vi tills klockan blev alldeles for mycket.  Haromkvallen bodde vi utanfor Outshoorn i nagonslags semioken sa det var verkligen helt ode. Men da dansade vi barfota, drack vin under stjarnorna och badade i underklader mitt i natten. Samre kan man ju liksom ha det.

Och haromdagen sa klappade vi sma gepardbebisar!! Det var sa himla roligt och de var saaa sota. Sen hade jag och pappa en pytonorm runt halsen med! Och sa matade jag en struts med.

Vi har det alltsa sjukt bra och har hamnat i en riktigt bra grupp. Safari var bland det haftigaste jag varit med om, och sa en eftermiddag nar vi gick en bush walk. Da var vi bara nagra meter ifran en jattefin giraff! Och pa den riktiga safarin sag vi bland annat lejon (!!!) och en stor hjord med kanske … 300 bufflar.

Ikvall ska vi, familjen Delsing, Agneta & Ann samt antagligen alla killarna ut och ata nere i hamnen. Och dricka lite drinkar innan det. Blir fint! Imorgon ska vi till godahoppsudden och dagen efter det blir det robben island. Sen har vi hela tisdagen ocksa innan vi flyger hem sent pa kvallen.. Blir forhoppningsvis stranden da aven om vattnet INTE ar speciellt varmt. Vissa stallen bara 12 grader, och sa finns det ju hajar. Men kanske!

Nu ska jag ut till mamma, pappa och Sara vid poolen! Hoppas ni har det bra!

PUSS!

2 kommentarer

Under Jessica

2 svar till “CAPE TOWN

  1. Jag är nästan mållös, det låter hur härligt som helst!
    Ser verkligen fram emot att få se bilder och höra dig
    berätta mer!
    Puss på dig fina Jessica ♥

  2. Jätte bra blogg! Tack så mycket :)

Lämna en kommentar